Tidene har forandret seg. I dag, med bruk av Internett, tilgang til en økonomi er mer praktisk enn noensinne. Med nettbank er det in
Faktisk har nettbank blitt den foretrukne metoden transaksjonen for de fleste stater bank kunder. Mens en online transaksjon, kan ta i underkant av tre minutter, kan det ta nærmere 10 minutter i en bank for å utføre den samme transaksjonen grunn til å vente på linje og samhandler med en gren kasserer.
Selv om noen kan ha stilt spørsmål ved gyldigheten av elektroniske banktjenester på 1990-tallet, har det vist seg å være en av de mest verdifulle eiendeler bankene kan tilby sine kunder i dag. Mens færre enn én av sju amerikanere var på nettet i 1995 to av tre amerikanere er på nett i dag, ifølge nyere statistikk. Amerikanerne er surfing på nettet, drive e-handel, og undersøker deres kontoutskrifter fra deres personlige datamaskiner ved hastigheter mye raskere enn i den tiden de tingene kan gjøres bortsett fra en datamaskin.
Med bruk av Internett på 1990-tallet, tillit til denne nye formen for innsamling og overføring av informasjon var en opplagt vei for bankene å forfølge. Det ga banken kundene det de aldri hadde - tilgang til pengene sine 24 / 7. Funksjoner har blitt mer sofistikert og brukervennlig gjennom tiåret. Dagens banker tilbyr nettbank som tillater brukerne å gjennomføre en rekke transaksjoner - alt fra konto til konto overføringer og betaler regninger å søke om lån eller foreta en investering. Spesielt praktisk, innrømmer nettbank-brukere å kjapt vise sine kontoer, balansere bøkene, og overvåke utgifter. Og med bruk av personlig økonomi programmer, kan data enkelt importeres gjøre personlig økonomisk enklere enn noensinne. Enkelte bank planer enda tillate brukere å overvåke alle sine kontoer på ett sted uansett om de er med de største bank eller med en annen institusjon.
Nettbank har også åpnet dørene for de som kjøper et lån. Online långivere gjør søker om lån enkel og bekvem, inkludert alt en kundes behov for å lage et program, herunder søknadsskjemaer og øyeblikkelig hjelp på sitt nettsted. Suksessen til disse tjenestene har tillatt forbrukere til å søke de beste vilkårene og har brakt om en ny nivå av konkurransen mellom bankene som ønsker å utvide sin bunnlinje.
En av de viktigste funksjonene til veksten av elektroniske banktjenester har vært utviklingen av beskyttelse barrierer for å beskytte brukerne og deres penger. Personal Identification Numbers (PIN-koder) og / eller passord har tillatt brukere til å godkjenne og beskytte kontoer og transaksjoner.
Faktisk har internett vist seg å være en kraftig og voksende verktøy for dagens forbrukere. Gjennom det har nettbank gitt kundene bedre kontroll over økonomi og frigjort tid som ville ha blitt brukt stående i banken linje. Men som med mange ting, forholdsregler og utdanning er viktige elementer for nettbank-kunder. På slutten av dagen, lykkes nettbank bare med årvåkenhet av bankene og deres kunder.
No comments:
Post a Comment