Finanssektoren i Storbritannia er meget meget bredt - kanskje en av de største i Europa - med svært få hindringer for oppføring for den store selskaper som kan vise en høy grad av soliditet. En gruppe selskaper som har virkelig åpnet opp til lån, forsikring og generell økonomisk sektor er i butikken - med innflytelsesrike kjempen Tesco igjen fører an.
Hvorfor er supermarkeder så innflytelsesrik?
Den viktigste årsaken til at supermarked kjempene er så innflytelsesrike er deres størrelse, og< det faktum at de berører nesten alle medlemmer av befolkningen i Storbritannia, på jevnlig basis. Det kommer ned til den gammeldagse menneskelige trekk, enkel tilgang - eller latskap som noen kan beskrive den!
Jo mer varer og tjenester som er tilgjengelige i en shopping tur, desto mer sjanse for flere og flere mennesker utnytter. Mens shoppere var i utgangspunktet skeptisk til å kjøpe finansielle produkter av deres lokale supermarked, denne skepsisen snart forsvant bak på massive reklamekampanjer av de store. Det later til at hver butikk du besøker nå et døgn tilbyr ekstremt attraktive lån eller sparing priser.
Mens overskrifter og reklame vil referere til Tesco for eksempel, er de fleste av disse tjenestene forvaltes av en bank partner, som vil administrere tjenesten på vegne av supermarked-gruppen.
Hva er fordelene og ulempene?
Mens det fordeler og ulemper av denne typen tjenester kan være forskjellig fra person til person, er det noen få felles aspekter å vurdere.
Fordelene er ganske enkel:
· En stop shopping - din hver dag trenger under på tak.
· Attraktive priser - fordi supermarkedene nyt tilpassede med eller uten noen som helst finansielle tjenester kjøp, er enhver ytterligere virksomhet de motta en bonus. På den måten kan de tilby svært attraktive priser, med sine tradisjonelle bank partnere kjører tjenesten.
· Enkelt - fylle ut et skjema, post, og venter sitt svar.
Ulempene er:
· Manglende rådgivning. De fleste av disse tjenestene er post-program - med ingen råd gitt.
· Mangel på tilgjengelighet. Mens tradisjonelle banker tilbyr en tur i tjeneste, er dette svært ofte ikke tilfelle med supermarkedet finansielle tjenesten armer, noe som gjør dem mindre attraktive for mange potensielle kunder.
Det er ingen tvil om at supermarkedene har gitt de mer tradisjonelle bankene noe å tenke på, skyldes i hoved til sine hver eneste dag tilgang til potensielle nye kunder. Kunder som ofte er svært troverdig i en bestemt supermarket merkevare, samtidig som kanskje litt mindre tillit av den tradisjonelle banktjenester samfunnet.
No comments:
Post a Comment