Hva er din mest verdifulle Asset?

Hvis du skulle stille dette spørsmålet av flere bedriftseiere, kan du satse på at du vil få en rekke forskjellige svar. Noen ville si sine ansatte, vil andre nevne deres datamaskiner eller maskiner, eller kanskje deres inventar. De ville alle bli feil! Den mest verdifulle ressurs i bedriften din er kundene dine.

Den typiske bedrift bruker mye penger på å tiltrekke nye kundene. Det er viktig at du beskytter investeringen du gjør i dine kunder. Dette krever at du har et system for innsamling og< lagring av kundeinformasjon. Dataene du samler blir din kundelisten, og er nøkkelen til å maksimere levetidsverdien for dine kunder.

Levetidsverdien for kunden din er rett og slett hva det høres ut som. Det representerer den totale mengden av penger på denne kunden vil gi deg over levetiden for deres kjøp forholdet med virksomheten. En bedriftseier som ikke gjør investeringen for å samle den nødvendige kundeopplysninger å lage denne listen ganske enkelt ikke kan maksimere den totale avkastningen på investeringen gjorde de med å få dette klienten.

Direkte markedsføring guru Dan Kennedy, forfatteren av No BS Marketing Letter, ofte refererer til hans trofaste kunder som «sin hjord». Kennedy "gjerder i flokken sin" ved hjelp av sin kundeliste og ulike typer medier for å holde i konstant kontakt med sine kunder. Hans teori er at en kunde som ikke er "rørt" ofte ved virksomheten med noen form for kontakt er moden for å bli forført av konkurrentene. Bedriftseiere som lar dette skal skje er essensielt å ødelegge eiendelen de brukt så mye penger på og jobbet så hardt for å bygge. Dette fører til at bedriften mister inntekter resulterer i en reduksjon i bunnlinjen fortjeneste og i markedet verdien av virksomheten.

Det er flere metoder som å "touch" kundene dine. Noen av de mest populære og rimelig er:

Direkte post - en kostnadseffektiv måte for å generere nye salg av eksisterende kunder ved å sende dem tilbud, kuponger og informasjon om nye produkter. Sørg for at kunden åpnes bokstaven ved å plassere tilbud eller noe fristende overskriften på forsiden av mailing konvolutten. Dette bør få brevet åpnet og øke svarprosenten.

Faks blast - En annen kostnadseffektive måten å varsle dine eksisterende kunder at du har nye produkter, tilbyr rabatter på eksisterende produkter eller å forklare fordelene med dagens produkter. Sjekk at du har tillatelse til å gjøre dette som lover i forskjellige stater forbyr uønsket markedsføring faksing.

E-post Blast - Den mest kostnadseffektive måten å sende klienten informasjon om hva du bedrift kan tilby dem. Sørg for å bruke en fristende overskriften for å få dem til å åpne e-posten og lese den.

Takkekort - Når var siste gang noen har sendt deg en takk notat for et kjøp du har gjort? Bedriftseiere som gjør dette gjøre skiller seg ut fra mengden og skape gode jungeltelegrafen reklame fra sine klienter.

Følge opp telefon - Igjen, dette er noe som nesten ingen gjør etter et salg til en kunde. Ved å ta deg tid til å telefonen og spørre om hvordan alt går med den kjøpte varen, er du viser at særpreg som sier til kundene dine at du virkelig setter pris på virksomhet de gir deg. Dette er en garantert teknikk for å få kundene skryte til sine venner om virksomheten din.

Nyhetsbrev - for å gi tidsriktig informasjon til kundene om tilstanden din bransje, kommende salg og arrangementer, og utdanning av kundene som til alle dine produkter eller tjenester, vil definitivt hjelpe deg å øke mengden av innkjøp dei ta med virksomheten.

Spesiell anledning kort - enten det er en bursdag, et jubileum eller en ferie, adresseliste et kort til dine kunder og sørge for at det blir det før arrangementet er sikker vei til å generere kundelojalitet. Husk, folk er lojale til de menneskene som behandler dem spesielle. En bedriftseier jeg vet sender Julehilsener Kort ut rett før Thanksgiving uken til sine kunder. Hans logikk? Hans kortene bli lagt merke til fordi de ikke er blandet i flere titalls eller hundrevis av andre kort som vanligvis kommer senere i år.

Hvor mange ganger skal du "touch" kunden din en av disse metodene? Svaret er så ofte som mulig.

Selv om det ikke er satt regel for hvor mange ganger du bør ta kontakt med kunder i løpet av et år, en god tommelfingerregel vil være minst en gang i måneden. En bedriftseier som ønsker å gjøre dette godt ikke ville bli skadelidende ved å gjøre dette 25-30 ganger i året.

En siste tanke om dette temaet. I mange bedrifter, gjelder det 80/20 regelen. Det vil si, finnes det en gruppe av kunder, ca 20%, som generere ca 80% av salget. Disse menneskene er din "A" kunder. Disse er de som betaler din boliglån, lar deg ta fin ferie og sender barna til college. Så behandler dem på den måten! Tilbring litt penger for å sikre at de får en gave kurv på ferie, en restaurant gavekort til sin favoritt restaurant, billett til en fotballkamp eller teater. For mange bedriftseiere billig ut når det gjelder denne ting, og deretter betale prisen når kunden tar sin virksomhet andre steder. Husk, nummer én grunn til kunder slutte å kjøpe fra deg er fordi de ikke føler seg verdsatt. Hvis du kan gjøre kunden føler seg verdsatt ved systematisk bruk av ulike metoder for å holde kontakt med dem og behandler dem riktig, vil du opprettholde det mest verdifulle eiendel i virksomheten din på riktig måte. Dette sikrer at du til slutt vil få den høyeste avkastningen på dine til markedsføring som du kan via år av lønnsomhet og en høy salgspris når du bestemmer deg for å selge og trekke seg tilbake.

No comments:

Post a Comment