Et kredittkort tvist om transaksjoner gjort, tilbyr forbrukere tre beskyttelse: beskyttelse mot uautorisert bruk, fakturering feil prosedyrer, og retten til å holde tilbake betaling. Långivere følger et sett av prosedyrer når du registrere en kredittkort klage for et avvik i dine regninger. Husk at på slutten av undersøkelsen, kan disse beskyttelser fortsatt føre en finne som du skal betale for det omstridte transaksjonen. Loven (e) som gjelder for din konkrete sett av omstendigheter tilsier det< faktiske beløpet - om noen - som du er ansvarlig for.
Beskyttelse mot uautorisert bruk
I en tid der selgere aksepterer betaling med kredittkort på Internett og via telefon, har problemene knyttet til misbruk av kredittkort økt. Uautorisert bruk omfatter situasjoner der kredittkortet eller kredittkortnummer blir stjålet, lånt eller brukes uten ditt samtykke. Hvis det er bevist at kredittkortet ble faktisk brukt uten myndighet din, og deretter loven begrenser din forpliktelse til $ 50. I de fleste tilfeller utstederne av kredittkort fraskrive denne betalingen.
Når en uautorisert kostnad har vært rapportert til utsteder, gjør sistnevnte en beslutning om å ta transaksjonen belaste av kontoen din eller å undersøke gyldigheten av kravet ditt. Dette rimelige undersøkelse kan bestå av mange ting som en verifikasjon av signaturen på kontokortsbetalingen slip, sammenligner plassering av boligen din og munningen hvor transaksjonen ble gjort og få tak i den relaterte politirapporten.
Prosedyrer for å følge når bestride en Fakturering Feil
Du kan starte denne beskyttelsen på kredittkort, da en handelsmann belaster deg for varer du bestilt, men som aldri nådde deg, eller når ditt kredittkort regning er overfylt. En føderal lov som beskytter Fair Credit Billing Act (FCBA), når du bruker kredittkort. FCBA tilbyr at du kan dispute noen kostnader som er gjort på kredittkort og, at mens kredittkortselskapet fortsatt undersøkelser, har du rett til å holde tilbake betaling uten å være utsatt for interessen for de tilsvarende ubetalte beløp. På grunn av denne loven, er kredittkortselskaper tvinges til å ta hensyn til kredittkortet ditt tvist. Kjøpmannen involverte kan, som følge av tvisten, pådrar kredittkort tilbakeførsler.
Det er ting du må gjøre hvis du vil benytte deg av disse forbruker beskyttelse råd til deg på din kredittkort ved loven:
· File en skriftlig uttalelse til kredittkortselskapet på adressen som er angitt for "fakturering" - ikke til hvilken adresse du sender sendt utbetalinger. Denne uttalelsen må inneholde ditt navn, adresse, kredittkortnummer kontonummer (ikke kortnummer), og alle opplysninger og beskrivelser om feilaktige fakturering transaksjonen inkludert tilsvarende beløp og dato for den feilaktige transaksjonen.
· Send dette brevet til kredittkortselskapet slik at dei får det innen 60 dager fra datoen for det første utsagnet som inneholdt feilaktige transaksjonen oppføringen. Tenk deg at du ikke får kontoutskriften? For eksempel kan en identitet tyv har endret kontoen din adresse. I slike tilfeller bør kredittkortet tvisten brevet fortsatt kommer til kortutsteder innen fristen for 60 dager. Du bør ha en ide (eller spør) av når kredittkortselskapene vanligvis post ut fakturaene. Sørg for at du mottar uttalelser hver måned. Hvis du ikke gjør det, følge opp uten forsinkelse.
Følgende forhold er grunnlag for å påberope en kredittkort tvist:
· Det elementet lagt på regningen er feil;
· Det elementet på regningen er en transaksjon ikke er laget av deg eller en person du uttrykkelig godkjent;
· Det elementet refererer produkter eller tjenester som ikke har blitt akseptert for rimelig årsaker av deg eller en person du autorisert. For eksempel kan det hende at elementet ikke har oppfylt betingelsene for salg. Du kan spørre kortutstederen hvis du ikke er sikker på om du skal avvise elementet en gang, eller å akseptere betinget og deretter utfordre leverandøren.
· Det elementet refererer produkter eller tjenester faktisk ikke levert til deg, eller til den angitte person, som vilkårene for salg har indikert. For eksempel kan du ha betalt ekstra frakt for å sikre raskere shipping men kjøpte varen ble levert for sent, eller ikke hva du bestilte, eller ikke i de mengdene som du har angitt.
Etter at du har sendt inn klager, er kredittkortselskaper lovpålagt å gjennomføre en undersøkelse. De skal kunne å informere deg om funnene sine i løpet av nitti dager eller to fakturering sykluser, avhengig av hva dato som kommer først. I de fleste tilfeller vil handelsmenn tilbake utenfor stedet risikere å miste privilegiet av å akseptere kredittkort. Kredittkortet Selskapet vil deretter avbryter avgifter samt alle tilhørende renter.
Dersom kredittkortet tvisten ikke er gjort opp, har du rett tilbakeholde betaling av omstridte del av Bill din. Du bør imidlertid se til at du betaler den ubestridte beløp. Ellers kredittkortselskapet kan ty til handling for samlingen, eller rapportere ungdomskriminalitet til en kreditt byrå.
Dersom resultatene av et kredittkort tvist ikke i din favør, er kredittkortselskapet kreves for å sende en skriftlig forklaring på funnene og hvordan avgjørelsen ble informert. En utsettelsesperioden for omtvistede beløp er normalt innvilget.
Rett til å stoppe utbetalingen
En annen avgjørende beskyttelse du har i et kredittkort tvist er retten til å stoppe betalingen. Stoppen betalingsoppdraget er et svært kraftig verktøy som kan brukes når du ikke er fornøyd med et kjøp du har gjort med noen av dine kredittkort. Du kan starte denne retten hvis du har en legitim klage vedrørende kvaliteten på noe du har kjøpt med kredittkortet ditt, og forutsatt at du har gjort en god tro forsøk på å avgjøre problemet direkte med selgeren.
Fordi det er så sterk, har denne retten noen viktige begrensninger:
· Det Verdien av den omstridte varer eller tjenester skal være over $ 50, og
· De elementene må ha vært kjøpt i hjemstaten eller innen en avstand på 100 miles fra din postadresse.
Det er unntak fra disse begrensningene: de gjelder ikke hvis kredittkortet du brukte var utstedt av selger (for eksempel et varehus eller house-kort) eller hvis en annonse for varene du kjøpte ble sendt til deg av selger. Likevel bør du vise bevis for en god tro innsats for å avgjøre saken med selgeren.
Når du har sendt melding til kredittkortselskapet om din intensjon om å holde tilbake betaling, er de ikke lov til å rapportere beløpet under tvisten som en lovovertredelse til noen kreditt-byrå. Eventuelle tiltak må holdes tilbake inntil tvisten er løst, eller en kompetent domstol har utstedt dom mot deg. Av samme token, kan utlåner ikke ta aksjon for samlingen eller behandle transaksjonen som "avgjort" med mindre de har gjennomført en rimelig undersøkelse av tvisten.
Dersom du føler at du bør holde tilbake betaling, komplett Form 76 og send det til kredittkortselskapet adressen som er angitt for "bestridt kostnader" (ikke for faktureringsadresse) og forklare hva din beslutning om ikke å betale. Du bør gjøre dette umiddelbart: tar for mye tid om det vil gjøre ditt krav mistenkte. Du bør holde bare et beløp tilsvarende den defekte eller uleverte element pluss de tilhørende finanskostnader.
Å styrke din posisjon som beste mulig, sikre at kredittkortselskapet mottatt tvisten krav innen seksti dager på kontoutskriften for kredittkortet som først viste elementet under tvisten. Du må forklare og beskrive din prøver å løse problemet med selgeren. Du bør også legger dokumentasjon av alle dine forsøk på oppløsning, blant annet brev du sendte til selgeren om omstridte kjøp og kopien av kredittkortregningen viste elementet under tvisten.
Kanskje dette er grunnen til oppkjøp gjort ved hjelp av kredittkort blir bedre enn penger fra et forbruker perspektiv. Beskyttelsen og formidling som tilbys på kjøp foretatt gjennom deg kredittkort hovedsak slår ut i innebygd forbrukeren assistanse: hjelper som ville ha kostet dere mye ekstra måtte du valgte å betale for det omstridte elementer etter kontanter i stedet.
No comments:
Post a Comment